Založ si blog

Štát ako výpalník. .. ..

Prednedávnom som započul, že p. Fico a naša vláda chce znížiť čas splatnosti vystavených faktúr maximálne na 2 mesiace. Ale veď to nič nerieši! Neplatičom je jedno aký čas splatnosti má Vaša faktúra! Prečo nespravíme raz a navždy poriadok s neplatičmi a prečo na to nepreberieme systém, ktorý je odskúšaný a ktorý funguje 100% v Nemecku. Zamyslime sa prečo krajina, ktorá prehrala 2 svetové vojny a bola úplne na dne je dnes ekonomicky najsilnejšia krajina v Európe? Pretože vláda si Váži podnikateľov pomáha im a vytvára také podmienky, aby mohli produkovať a zamestnávať ľudí. U nás sa štát správa ako „výpalník“ a chce svoju DPH hneď z ešte len vystavenej faktúry, ale či bude podnikateľovi faktúra zaplatená to ho už nezaujíma! Uvediem príklad: Vystavím faktúru za vykonanú prácu. Štátu musím odviesť DPH aj keď faktúra mi nebola uhradená, ak budem meškať štát mi vyrúbi penále! Ten kto obdrží moju faktúru mi ju stále nezaplatil, ale uplatní si vratku DPH. Čiže čo z toho vyplýva. Ja som nakúpil materiál urobil prácu, dal mzdu svojim zamestnancom, odviedol štátu DPH a čakám na fakturované peniaze, ktoré nechodia. Ten kto by faktúru mal uhradiť ma od štátu vrátené DPH. Takže štát je spokojný, neplatič je spokojný a ja krachujem, lebo nemám za čo kúpiť materiál na ďalšie zákazky. Prepúšťam zamestnancov a odchádzame na úrad práce, čím zvyšujeme nezamestnanosť!

Rozprával som sa s kamošom čo dlhšie žije v Nemecku a on mi potvrdil, že tam existuje finančná polícia, ktorá chráni poctivých podnikateľov proti neplatičom! Až som oči otváral aké je to jednoduché a účinné. Tam to funguje asi zjednodušene napísané asi takto: Ak neplatič nezaplatí faktúru do termínu splatnosti a podnikateľ to nahlási na finančnú políciu, a stane sa nasledovné: neplatiča zatkne polícia, a neplatič musí faktúru uhradiť a musí zaplatiť aj všetky výdavky spojené s právnymi službami pri jeho jeho zatknutí. Takýto neplatič si určite rozmyslí či ešte nejakú faktúru nezaplatí. Už len prijatím takéhoto zákona by vznikla silná prevencia proti neplatičom. A keby tu bol poriadok pri platení faktúr vzniklo by množstvo pracovných miest, nakoľko by tu bolo zdravé /aspoň čo sa týka financií/ podnikateľské prostredie, dosť financií a poriadok a podnikatelia by vedeli že štát ich ochráni pred neplatičmi. Demokracii nie je anarchia. Demokracií sa darí tam, kde je poriadok, ale u nás na Slovensku v tomto smere vládne chaos a panika. A v takomto prostredí sa darí špekulantom, lajdákom a zlodejom ……lp

 

V krajine pavúkov zle sa muchám žije. . .

20.11.2013

V krajine pavúkov zle sa muchám žije….lp 11/2013 Kam sa podel zdravý rozum, kde len teraz sídli, povráva sa že v hlave sedliaka čo v rukách drží vidly, vidlami on rozum bráni urputne a divo, za zdravý rozum ochotný je položiť aj život. Kam sa podel skutok čestný čo plnil dané sľuby, bez paragrafov a dodatkov 100 stranovej zmluvy, nebol k tomu treba oblek [...]

Utópia, alebo každý by mal v niečo veriť.

21.02.2013

Ako človek som večný optimista možno aj utopista, lebo verím v dobro, slušnosť, charakter a ďalšie hodnoty, ktoré nám naši otcovia vštepovali. Ale v poslednej dobe sa ma z môjho optimizmu snažia liečiť naši politici. Skúsil som nazrieť do slovníka cudzích slov ako on zatriedil túto nezvyčajnú skupinu ľudí, ktorí si myslia že sú nadľudia a bolo mi to hneď jasné. [...]

. . opäť nás chcú pohojdať na varenom slíži. . .

11.02.2012

Oprášil som staršiu verziu a doplnil o nové skutočnosti, myslím že je na uverejnenie ten pravý čas! Voľby sa blížia…držím všetkým palce….. Hovno na polici…./prešmyčka a doplňovačka/…Na Hovno politici… Vylož hovno na policu, hneď si myslí že je torta, nadúva sa nafukuje, tvrdí že je iná sorta, vedie z hora pekné reči, dáva veľké [...]

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05, aktualizované: 12:03

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

majster

Ak moje slova zamestnajú Vašu myseľ ...tak splnili svoju misiu...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 59423x
Priemerná čítanosť článkov: 2830x

Autor blogu

Odkazy